Saker ni inte visste om mig

Asalamu alaikum! 

Det är väldigt svårt att slänga ihop en lista som denna har jag märkt. Med tanke på att det här är en rätt så anonym blogg och att ni inte vet så mycket om mig, så finns det egentligen hur mycket som helst att berätta. Men det får liksom inte vara ointressant heller, ingen bryr sig om min favoriträtt eller favoritfärg utan det måste vara något med tyngd, lite juice om vi säger så.

Därför tänker jag skriva om lite saker som jag tycker är intressant om mig själv och som jag även tror att ni hade uppskattat!

1. Jag är högskolestudent och 20 år gammal.

2. Jag är förlovad och kommer in sha Allaah att gifta mig våren 2015, alltså nästa år.

3. Jag har in sha Allaah 2-3 år kvar i detta avlånga land, sedan flyttar jag till Toronto bi idhnillah.

4. Jag har alltid sett mig som en entreprenör och jag vill in sha Allaah starta eget i framtiden. Detta är en dröm jag har haft länge och var för ett tag sedan så övertygad om min affärsidé att jag var ett ögonblick från att sätta igång! Hade till och med affärsplanen redo, det vill säga hur jag skulle finansiera det hela. Men med tiden skiftar ens intressen och nu när jag ser tillbaka på det så borde jag inte ha varit så övertygad.. I nuläget har jag ingen riktig pang idé utan försöker istället fokusera på min utbildning (som förövrigt inte har något med entreprenörskapet att göra). 

5. Mitt favoritresmål i världen är Dubai! Jag har varit där två gånger och det var även där jag träffade min blivande man. Mitt andra hem liksom! In sha Allaah har storslagna planer på att flytta dit i framtiden. Älskar klimatet, halalmaten, kulturen, shoppingen och den islamiska omgivningen. Men just nu är det mer en dröm än verklighet (än så länge in sha Allaah).

Är det något ni undrar över kan ni alltid ställa er fråga i kommentarsfältet så gör jag så gott jag kan för att besvara frågan :)

Wa alaikum salam!

Kommentera här: