Alhamdulillah

Asalamu alaikum!

Ditt liv kanske inte ser ut som du vill just nu, men ditt liv är exakt så som Allaah vill att det ska se ut just nu. I just detta nu är du precis var din Herre har planerat att du ska vara. Inte mer, inte mindre. Vi tenderar och sitta med djupt rynkade pannor och huvudet fulla med negativa tankar hela dagarna och fråga oss själva "varför just jag?" "Varför ser just jag ut så här? Varför har just jag så svårt att hänga med i skolan? Varför har just jag så svårt att hitta jobb? Varför är just jag inte gift?" SubhanAllaah! Har du någon gång i ditt liv stannat upp och försökt räkna alla välsignelser Allaah den barmhärtigaste har gett dig? Allt från din goda hälsa till alla nära och kära som omringar dig? Har du någon gång bett två rak'ah och gått ner i sujud till din Herre för att visa den minsta lilla tacksamhet? Har du någonsin yttrat detta ord som väger så lite på din tunga, men som kan vara vägen till paradiset: "alhamdulillah"?

Jag lovar dig att om du hade suttit i en vecka i sträck och försökt räkna allt Allaah den nåderikaste har gett dig, så hade du säkert utelämnat mer än hälften. Så snälla var tacksam, även när du känner att du inte har mycket att vara tacksam över. Säg alhamdulillah för allt du har, för vi vet aldrig vad morgondagen kan föra med sig. Och kom alltid ihåg att gräset inte alltid är grönare på andra sidan häcken.

Wa alaikum salam!

Kommentarer:

1 Naima:

Mashallah, fantastiskt inlägg och amazing blogg :D

Svar: Tack syster, må Allaah belöna dig :)
Lady in Jilbab

2 K':

BarakAllahu feeki syster! Behövde verkligen höra de här <3 Må Allah belöna dig!

Svar: Asalamu alaikum syster! BarakAllahu feeki! Vad glad jag blir att du fick nytta av detta inlägg, må Allaah belöna dig med fina syster <3
Wa alaikum salam!
Lady in Jilbab

Kommentera här: