Varför besvarar Allaah inte min du'a.

Asalamu alaikum!

Kära systrar, här kommer en påminnelse som kommer förändra er syn på du'a.

En vanlig fråga många ställer sig är "varför besvarar Allaah inte min du'a"? Vi ser oss själva offra mycket för Allaahs skull, vi slutar titta på serier och filmer, börjar göra fler frivilliga handlingar som fasta Aashura och be sunnah, vi börjar smått inse skillnaden mellan den falska lyckan vi får från dunya, och riktig lycka. Vi vänder oss till Allaah på ett sätt vi aldrig gjort förr, i hopp om att Han den barmhärtigaste ska besvara vår du'a. Tiden går, månader utan svar från vår Herre blir till år. Vi börjar tappa tålamodet och tids nog slutar vi vända oss till Allaah. Faktum är att många av oss till och med tappar tålamodet fortare än så, ya'ni det räcker med två/tre veckor så slutar man göra du'a, hjärtat och sinnet förbittras och det enda man tänker är "det lönar inte sig, Allaah besvarar ändå inte mina böner". SubhanAllaah! Ta en titt på denna påminnelse och få din syn på du'a att förändras för alltid. 

OBS: Eftersom jag tillhör den trögare delen av befolkningen när det kommer till teknik, så vet jag inte hur man klistrar in hela klippet i inlägget. Därför klistrar jag bara in länken här nedan, hoppas det inte är till för mycket besvär.

https://www.youtube.com/watch?v=SXjfUwD4HEU

Wa alaikum salam!

Kommentera här: