Jakten på den perfekta kameran

Asalamu alaikum! Jag har bestämt mig för att köpa en kamera istället för en ny mobiltelefon som jag egentligen hade tänkt mig. Jag har haft samma mobil i fyra år (alhamdulillah) och den håller på att bli riktigt trög både i funktionen och i bildkvaliteten. Den är köpt 2010 och är en Iphone 4 (ingen 4s), jag har märkt att det knappt finns en individ kvar med den mobiltelefonen längre. Det har jag märkt när jag exempelvis ska köpa mobilskydd för mobil, det finns knappt några Iphone 4-skal?! Då det fortfarande går att ringa/skicka sms med min mobil har jag bestämt mig för istället investera i en bra kamera som tar bättre kvalitetsbilder än mobilkameror. Hur som helst så är jag lite lost i kameradjunglen. Ska jag köpa nikon eller cannon? Kompaktkamera eller systemkamera? Jag vet inte hur smidigt det är att släpa runt på en systemkamera hela dagarna? Jag vill ju kunna ta snygga bilder till bloggen osv. Jag får rådfråga en expert in sha Allah. Wa alaikum salam!

Kommentera här: